Rólam

Prépost Tamás vagyok, üdvözöllek a Pixelight-on! Engedj meg néhány gondolatot arról, honnan indult az amit most látsz.

Műszaki dolgok iránt érdeklődve mindig is feladat volt “mechanikus rajzok” elkészítése. Számítógépes körben az elsőként használt program még az 1997-es kiadású AutoCAD R14 volt. Ebben kifejezetten tetszett a tervezési feladatok szöveges parancsú végrehajthatósága. Nem a leghatékonyabb megoldás, de bejött, mert teljesen más szemléletet, előretervezést igényelt. Ennek rendkívüli előnye volt akkor, amikor CNC gépekkel történő alkatrész tervezéssel ismerkedtem meg.

A hagyományos értelemben vett 3D azonban nem érdekelt igazán. Egészen pontosan a szoftverek elérhetetlensége az összetettség és minimális tananyag mennyiség nem hajtott előre. Egészen addig míg egy magyar híroldal kiemelten foglalkozott egy teljesen szabad forrású 3D szoftverben készült alkotással.

A Big Buck Bunny teljesen lenyűgözött amiatt, hogy ilyen összetettségű, hihető látványvilágot, bevilágítást stb. létre lehet hozni egy teljesen ingyenes szoftverrel. Ezután ismerkedtem meg a Blender aktuális verziójával és kezdtem autodidakta módon elsajátítani lehetőségeit. Az azóta visszanézett első projektek még mai szemmel is egész pofásak, de a technológia lényegi szabályainak ismerete hiányában szinte minden hibát elkövettem amit lehetett.

Munka munkát követett, mint egyszerű hobbi elfoglaltság. Egyre több területet azok lényegi elveit sikerült megismerni, így már több, mint tíz éve foglalkozom 3D grafikával. A kezdeti lépések nem voltak könnyűek, iránymutatás nélkül kizárólagosan csak az elérendő cél volt a vezérelv. Az évek múltával ezt a gyors, hatékony és sztenderdnek megfelelő irány váltotta fel. Kedvenc területem a tárgymodellezés, de több, jellegében eltérő projektet is készítettem. A modellezés természetesen közös pont. Számtalan esetben a végeredmény renderelése, animáció vagy interaktív program készítés plusz elemként jelenik meg munkáimban.

A ráfordított időt, és a feladat összetettségét figyelembe véve az eddigi legnagyobb kihívás a szombathelyi városmakett előzetes látványtervének elkészítése volt. Végül ez a látványterv szolgáltatta az alapot az alkotás gipszmintájához, ami nagy szakértelem és rengeteg rááldozott munkaóra árán már Szombathely városának Fő terét díszíti. Ezt követően merült fel, hogy az évek során megszerzett tudásanyagot továbbadjam a 3D grafika iránt érdeklődők számára. Tanulva a kezdeti nehézségekből, összegyúrva ezt az évek tapasztalatával, tippekkel, trükkökkel kidolgoztam egy saját tananyagot. Ez lett a Pixelight Learning.

Ezúton is hatalmas köszönet annak a kis csapatnak – ÁkosDóriJózsiKornélZsófi -, akik hosszú hónapokon keresztül végigszenvedték a kezdő kurzust és visszajelzésükkel segítették végső formájára alakítani az anyagot. És köszönet nem utolsó sorban Várhelyi Zoltánnak, aki a tanítás “technikai” oldaláról mentorált.

Jelenleg szabadidőmben szabadúszóként tevékenykedem, de a sok pixel, vertex és megannyi map mellett, ezt jellemzően két keréken (is) töltöm, országúton vagy terepen – lelkes amatőrként. Emellett párom és fiam segít kizökkenni a virtuális valóságból.

Close Popup

A weboldalon cookie-kat ("sütiket") használunk. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban. A szükségszerű sütik az oldal használatával, külön hozzájárulás nélkül elfogadásra kerülnek.

Close Popup
Adatvédelmi beállítások elmentve!
Adatvédelmi beállítások

Amikor meglátogatsz egy webhelyet az tárolhat vagy lekérhet információkat a böngészőben, főként sütik formájában. Itt beállíthatod a személyes süti szolgáltatásokat.


Cloudflare
Egy népszerű védelmi szoftver, a CloudFlare működéséhez elengedhetetlen, tehát biztonsági okokból alkalmazzuk, hogy védjük a szervereinket, így adataidat is. Ez a cookie szigorúan szükséges a Cloudflare biztonsági funkcióihoz, és nem kapcsolható ki.
  • __cfduid

Összes tiltása
Save
Összes engedélyezése
Open Privacy settings